środa, 24 kwietnia 2013
TOYOTA - AVENSIS
Początkowo samochód Toyota Avensis występował tylko z czterema silnikami: 1.6 o mocy 101 KM (silnik lean burn) lub 110 KM , 1.8 110 KM (silnik lean burn) i 2.0 129 KM benzynowe oraz 2.0 90 KM turbodiesel i trzema typami nadwozi (sedan, liftback, kombi). Wersja kombi była w istocie przeznaczoną na rynek japoński drugą generacją Toyoty Caldiny (auto wizualnie rożni się od europejskiego Avensisa grillem, pod maską znalazł się mocniejszy motor oraz utwardzono zawieszenie). Po faceliftingu w 2000 roku dostępna jest sportowa wersja (2.0 SR) mająca bardziej agresywny wygląd. Podczas faceliftingu do benzynowych silników 1.8 oraz 2.0 wprowadzono zmienne fazy rozrządu nazwane przez TOYOTĘ VVT-I, co spowodowało zwiększenie mocy jednostek oraz ich momentu obrotowego. Silnik 1.8 miał po zmianach 130 KM, natomiast 2.0 150 KM. Wprowadzono także nową jednostkę napędową diesel typu common rail 2.0 D4D o mocy 110 KM. Pierwsze silniki D4D montowane były już w październiku 1999. Siedmioosobowy minivan Toyota Avensis Verso został przedstawiony w 2001 roku. Dostępny był z silnikami 2.0, 2.4 i 2.0 D4D. Model w wersji kombi sprzedawany był w Japonii (oraz importowany do azjatyckiej części Rosji i Ameryki Południowej) pod nazwą Caldina. Od oryginału model różnił się lekko podretuszowanym przodem. Dziś Toyota Caldina to zupełnie inny model niemający nic wspólnego z Toyotą Avensis.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz