środa, 3 lipca 2013

MERCEDES-BENZ - Klasa A


Mercedes-Benz klasy A – tym mianem określane są samochody wymiarami zewnętrznymi zbliżone do pojazdów należących do segmentu B, jednak oceniając po rozstawie osi i ilości miejsca we wnętrzu pojazdu aspirują do klasy kompaktowej, produkowane przez firmę Mercedes-Benz w Rastatt. Są one połączeniem cech samochodów kompaktowych, minivannów i kombi, wyróżniającymi się bardzo dobrym stosunkiem długości użytecznej do całkowitej (dzięki krótkiej komorze silnikowej z ciasno upakowanymi podzespołami, poza tym w W168 akumulator umieszczono pod podłogą po prawej stronie). W168, V168, W169 Zwykłym hatchbackiem jest najnowsza generacja klasy A. Daleko jej do poprzedników. Nie przypomina on już minivana, ani też kombi. Teraz jest to zwykły kompaktowy hatchback. W176 Powstały trzy generacje klasy A. Model został zaprezentowany w 1997 roku. Był to pierwszy przednionapędowy samochód osobowy firmy Mercedes-Benz. Jedną z innowacji wprowadzonych w tym modelu był system absorpcji siły zderzenia czołowego zwany "Sandwich". Podczas czołowej kolizji silnik wraz ze skrzynią wślizgiwał się pod podłogę zamiast wdzierać się do wnętrza auta przez ścianę grodziową. A-klasa zyskała złą sławę w związku z przeprowadzonym przez szwedzkich dziennikarzy tak zwanym testem łosia. Podczas próby, dnia 21 października 1997 roku, auto przewróciło się na bok. Mercedes początkowo zbagatelizował problem, ale później (11 listopada 1997) podjął zaskakującą decyzję i wycofał wszystkie sprzedane do tego czasu egzemplarze (2600 aut) oraz zawiesił sprzedaż nowych, aż do czasu rozwiązania problemu. Aby wyeliminować ten problem zastosowano (po raz pierwszy w tym segmencie aut) standardowo system stabilizacji toru jazdy ESP, zmodyfikowano także zawieszenie. Produkcję wznowiono 26 lutego 1998 roku. Konstrukcja auta pozwoliła na wygospodarowanie dużej ilości miejsca dla pasażerów oraz całkiem sporego bagażnika o pojemności 390 l, przy zachowaniu niewielkiej długości wynoszącej 3575 mm. W 2001 roku wprowadzono do sprzedaży wydłużoną wersję klasy A o nazwie "Long". Samochód był o 17 cm dłuższy, oferował przez to więcej miejsca, przede wszystkim dla pasażerów drugiego rzędu. Wersja "Long" oznaczona została symbolem fabrycznym V168. Klasa A wyposażana była w benzynowe silniki o pojemności 1.4, 1.6, 1.9 oraz 2.1 w wersji Evolution, a także diesle z systemem Common rail o pojemności 1.7 l. Vmax A140 z silnikiem 1397 cm3, a mocy 60 kW to 170 km/h.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz